דבר מנהל המכון, ד"ר עמר בר יוסף שלום לכולם,
אנחנו נרגשים לפתוח שנה חדשה במכון להתפתחות הילד. המכון נערך, שודרג ומוכן לקלוט משפחות חדשות ולהמשיך ללוות את המשפחות הוותיקות שלנו. צוות ותיק יצא לדרך חדשה, ואנו מאחלים לו הצלחה רבה, בעוד צוות רענן הצטרף במקומו כדי להבטיח שנמשיך לתת את השירות הטוב ביותר. אנו כולנו ערוכים לתת את השירות המיטבי לילדים ולמשפחות שבוחרים להגיע למכון להתפתחות הילד בספרא. לכל אורך השנה השתדלנו להיות מעבר לתפקידנו המסורתי, גם מקור של תמיכה למשפחות, אני מקווה שמעבר למקצועיות והרגישות שמאפיינת את עבודת המכון בימי שגרה הצלחנו להעניק לכם תחושה של בטחון ויציבות בימים המורכבים של השנה שחלפה. אני מאחל לצוות המכון שנמשיך לפעול מתוך תחושת אחריות ואהבה לעשייה שלנו, ושנשמור על האחווה והתמיכה בין אנשי הצוות. אלו הם מקורות הכוח שמאפשרים לנו ללוות אתכם, המשפחות, ולעבוד עם ילדיכם - גם אם מסביב העולם סוער. שנה טובה לכולם, עמר |
|
|
עושים סדר: איך תסייעו לילדכם בהתארגנות |
| |
|
עם תחילת שנת הלימודים והחזרה לשגרה במסגרות השונות, צוות ריפוי בעיסוק של המכון להתפתחות הילד, עם טיפים איך לעזור לילדכם בהתארגנות. ילדים רבים מתקשים בארגון זמן, בקביעת סדר עדיפויות לעיסוקים השונים, בארגון סביבת הפעילות ובסדר וארגון שלבי הפעילות. ככלל, בשנים הראשונות ילדים זקוקים להדרכה ולתרגול של מיומנויות ההתארגנות כדי להצליח להתארגן בצורה יעילה ועצמאית. |
|
|
|
קשיים חברתיים אצל ילדים ודרכים להתמודדות |
|
|
מאת: שולי דוד לביא, פסיכולוגית התפתחותית מומחית, המכון להתפתחות הילד
לכל אחד מאתנו חשוב שילדינו, בכל גיל, ישתלבו חברתית. הרצון של ההורים הוא שילדיהם יחושו אהובים, רצויים ויחוו חוויות חברתיות חיוביות הוא טבעי. תחושת הילדים כאהובים בקבוצת השווים שלהם, משפיעה גם על תפיסתם העצמית ותחושת השלווה או המתח הנפשי שלהם, שבתורם משפיעים גם על הפניות שלהם ללמידה ולהתפתחות. אבל, איך מתמודדים כאשר ילדינו חווים קשיים חברתיים? ואיך נוכל לסייע להם? |
|
|
אוטיזם בתפקוד גבוה: הסימנים שכדאי להכיר |
| |
|
מאת: ד"ר עמר בר יוסף, מנהל המכון להתפתחות הילד
הם תלמידים לא רעים ולעיתים אפילו טובים מאוד, יש להם תחביבים ותחומי עניין, רובם נמצא בתפקוד שכלי גבוה ובמרבית המקרים הילדים והילדות האלה גדלים להיות מבוגרים מתפקדים, מסורים ומוערכים מאוד במקום עבודתם. אבל התבוננות עמוקה יותר חושפת תמונה אחרת: קשיים חברתיים, אי הבנה של סיטואציות חברתיות, קושי ברכישת חברים ועוד.אוטיזם בתפקוד גבוה, מאובחן אצל ילדים מאוחר יחסית. לעתים, אותם ילדים שהתקשו בסיטואציות חברתיות, אובחנו רק כמבוגרים. |
|
|
| מאת: חן דור, דיאטנית המכון להתפתחות הילד
ילדים על הספקטרום האוטיסטי מתמודדים לא פעם עם קשיים תזונתיים המשלבים בעיות במערכת עיכול ובעיות אכילה כמו אכילה בררנית. בשנים האחרונות, הקשר בין התזונה לבין הסימפטומים של אוטיזם זוכה להכרה רבה. איך מטפלים בבעיות אכילה לילדים על הרצף האוטיסטי ומה מומלץ לעשות בבית? |
|
|
רצפת האגן אצל ילדים: הקשר לבריחת צואה והרטבה וחשיבות המניעה והטיפול |
מאת: ספיר בנך, פיזיותרפיסטית במכון להתפתחות הילד שנת הלימודים החדשה החלה כרגיל ולפתע אתם מגלים שהילד מתאפק מללכת לשירותים במסגרת החינוכית, ומבחינים בריח לא נעים או בתחתונים מוכתמים בכביסה? תופעה זו של "פספוסים" עשויה להיות תוצאה של "אנקופרזיס" (בריחת צואה) או "אנאורזיס" (הרטבה).
הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה. למה זה קורה? איך מומלץ לפעול? ומתי כדאי לפנות לפיזיותרפיסט.ית רצפת אגן ילדים לצורך ייעוץ? |
| |
|
| יוגה לילדים עם אוטיזם: יתרונות בריאותיים ורגשיים |
מאת: שרי סטולר, ראש תחום פיזיותרפיה, המכון להתפתחות הילד יוגה היא התערבות הוליסטית המשלבת תנועה, נשימה והרפיה, ומיועדת לתמוך ברווחה הפיזית והנפשית של ילדים על הרצף האוטיסטי (ASD). מחקרים מראים שתרגול יוגה מסייע לילדים אלו בשיפור מגוון תחומים, החל במיומנויות קוגניטיביות וחברתיות ועד להפחתת חרדה ושיפור הוויסות העצמי. |
|
|
חדש במכון: קטנים גדולים חוגים ופעילויות לילדים והורים |
אנו שמחים להשיק את סדרת החוגים החדשה של המכון להתפתחות הילד, קטנים גדולים, המיועדת לילדים על הרצף האוטיסטי.
החוגים מתואמים במיוחד לפיתוח כישורים חברתיים, מוטוריים ורגשיים. החוגים שאנו מציעים: קבוצת ליצנות ותיאטרון לילדים, יוגה ילדים וקונטקידס לילדים והורים. בהמשך מתוכננים להיפתח חוגים נוספים למגוון אוכלוסיות. מתחילים אחרי החגים, הבטיחו את מקומכם! |
| |
|
| קורס ליצנות טיפולית למקצועות הבריאות |
במכון להתפתחות הילד יפתח בתחילת נובמבר קורס ליצנות טיפולית -קורס מעשי למטפלים בילדים עם צרכים מיוחדים ממקצועות הבריאות.
במהלך הקורס, מתקיימת עבודה אישית וקבוצתית. הקורס כולל 5 מפגשים בהיקף 20 שעות אקדמיות ובסיומו יוענקו למשתתפים תעודות סיום. |
|
|
והפעם עם רונן סדיס, ליצן רפואי במכון להתפתחות הילד. ספר קצת על עבודתך במכון: אני מגיע למכון כדי לפגוש את הילדים– גם בעבודה פרטנית וגם בעבודה קבוצתית – אני משתמש במגוון כלים טיפוליים הכוללים הומור וליצנות פיזית. לאחרונה העברתי סדנאות גם לצוות המטפלים במכון ולצוותים טיפוליים נוספים. בקרוב מתחיל חוג ליצנות ותיאטרון בהנחייתי לילדים על הרצף האוטיסטי וקורס ליצנות טיפולית לאנשי מקצועות הבריאות.
|
| |
|
| מזל טוב לדפנה מטרי, מצוות אדמיניסטרציה, להולדת הנכד מזל טוב, לקרן קופלר, מצוות טיפול באמצעות אומנויות, לכבוד הולדת הבן
מזל טוב, לדניאל בלינקי, מצוות טיפול באמצעות אומנויות, לכבוד הולדת הבן מזל טוב, לקרולינה פוטש, מצוות טיפול באמצעות אומנויות, לכבוד הולדת הבן מזל טוב, לתמר אליצור-ליברמן, מצוות רפב"ע, לכבוד הולדת הבת מזל טוב לאבישג הדר, מצוות פיזיותרפיה,לכבוד הולדת הבן
מזל טוב לשירה רובין מצוות פסיכולוגיה, לכבוד הולדת הבת מזל טוב לליאור שליו, מצוות פסיכולוגיה, לכבוד הולדת הבת מזל טוב לעידית מלכה, מצוות פסיכולוגיה, לרגל נישואיה מזל טוב לסתיו ורדינון, מצוות פסיכולוגיה לרגל נישואיה מזל טוב לקרן ברוך מצוות קל"ת, לכבוד הולדת הבת
|
|
|
|